Varför gråter inte Emma?

Ja, så heter boken som jag av en ren slump läste första raderna på igår natt.
OCH!
Jag fastnade rejält!
Ni kommer säkert ihåg morden i Arboga?
Mamma Emma överlevde men hennes två barn Max, fyra och Saga, 2 mördades?
Allt pga en ..... tyska som var svartsjuk för att hennes ex Thomas hade gått vidare och nu mera var lycklig med Emma och hennes barn!
Tyskan väljer att förstöra för Thomas men hon räknade inte med att Emma, Arbogamamman skulle överleva och återfå minnet...
Ja, boken är såklart så mycket mer än detta!
Hela boken är alltså verklighetsbaserad!
Vilket jag älskar!
Den är så grymt bra!
Jag gråter, jag kämpar med Emma, jag låter mitt hat växa mot tyskan ( dock inte emma själv men som läsare blir man rasande!) o lär mig att uppskatta liver ännu mer.
FY för sådana människor som denna kallblodiga kvinna som ger sig på en helt oskyldig familj!
Jag är så glad att Emma idag mår så bra som det går att må och har ett "nytt liv" där hennes barn alltid finns med i tankarna.
Men hon har ändå kunnat starta om på nytt.
Jag har snart läst ut boken, det gick snabbt med tanke på hur gudomligt bra, sann och viktig den är!

LÄS DEN ALLIHOPA, LLLÄÄÄSSS DDDEEENNN!




lovelovelove

Sallie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0