MELODIFESTIVALEN!

HERE WE COME!
detta är en annan sak som kommer bli en stor upplevelse för mig.
tänk att få stå där, på den scenen, i Malmö.
o tänk på det bidrag som står som vinnare i GLOBEN!
vilken känsla det måste vara...
hade gärna tagit någons plats.
trots att jag som många andra tycker att melodifestivalen har spårat ur för längesen så kan jag som musiklärare och nörd inte låta bli att testa.
DET ÄR ETT MÅSTE!
varför tycker hon att det spårat ur? undrar kanske någon nu.
jo, för att jag tycker mer att det handlar om vad ögat ser än vad örat hör.
alltså jag vet att framförandet är viktigt MEN musiken ska ju ändå vara i centrum!
(haha kände mig just som Tony i Let's Dance!)
vissa bidrag har inte många toner rätt...
och ingen kan ju påstå att det fortfarande handlar om genren schlager!
det är mycket lite av den genren, enligt mig.
TVÅ andra saker som är riktigt TRÅKIGA!
Juryn kör på "säkra kort".
Då menar jag att dom kör på redan kända artister hela tiden och samma låtskrivare heeela tiden!
det är inte ofta som nykomlingar lyckas knipa åt sig en plats i en delfinal.
det tycker jag är synd och det ger ju inget hopp till begåvade i vårt land.
Melodifestivalen kunde ju varit ett sådant bra forum för riktigt bra artister och låtskrivare!
jag kan lova att det finns massor som kunde gjort så bra ifrån sig, tom bättre i vissa fall.

men jag ser ändå fram emot lördag!
självklart är det en upplevelse i sig o det finns ett par bidrag som jag diggar o tror på!

dom här tävlar på lördag; 


1. Melody Club - Hunter


2. Julia Alvgard - Better or Worse


3. Lasse Stefanz - En blick och nånting händer


4. Linda Pritchard - Alive


5. Anders Fernette - Run


6. Linda Bengtzing - E det fel på mej


7. Nicke Borg - Leaving home


8. Love Generation - Dance Alone

Ja, det här ser intressant ut och det verkar vara en härlig blandning.
Jag förväntar mig att Linda Bengtzings låt kommer vara bra, hennes låtar funkar alltid.
Dom är nära melodifestivalen och schlagern.
Det ska även bli kul o se om Lasse Stefanz låter likadant som dom brukar...
O Linda Pritchard brukar det ju vara fart och fläkt i!
Både Nicke och Anders verkar intressanta.
O Melody Club och Love Generation verkar riktigt härligt!
Julia känns som ett härligt bidrag mitt i öset!

Ja, det var lite tankar, får berätta sen om något stämde överrens med verkligheten, haha!

lovelovelove

Sallie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0