Musikaltips!

Jag tänkte nu göra ett inlägg om musikaler som har väldigt bra musik enligt mig!

# Chess - Handlingen är tråkig, den handlar om schackspelare... MEN! Här finner man en av min absoluta favoriter, "lämna inga dörrar på glänt" som i den svenska uppsättningen sjungs av Helen Sjöholm och hon gör den magisk! Även låtar som "inte jag" och "jag vet vad han vill" är bra låtar från denna musikal.

# Cats - Musikalen handlar ju då om katter, när jag såd den inspelade Broadwayversionen förstod jag inte handlingen helt men jag har en favoritlåt härifrån, nämligen "memory."

# High school musical 1,2,3 - Den perfekta ungdomsmusikalen. Innehåller allt för att dom ska falla en tonåring i smaken. Min personliga favorit är nog 2:an. Men du finner grym musik i alla filmerna och jag gillar faktiskt all låtar! Ex, "everyday" , "you are the music in me", orkar inte nämna fler! Men som sagt, toppenbra!

# Alla disneymusikaler - För att nämna några med fantastisk musik; Skönheten & Odjuret, Tarzan, Mary Poppins, Lejonkungen och massa andra!

# Annie get your gun - Här finner du en rolig låt som heter "anything you can do." Jag skrattar var gång.

# Miss saigon - Här finner du en vacker låt som heter "I still believe."

Usch, det här blev inte så mycket fakta och ville skriva fler men det får bli en annan dag med bilder till!

Klockan är mycket och Sallie ska sova!

lovelovelove

Sallie ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0